Staffanstorps Ridsportförening

Ridskolan

Staffanstorps Ridsportförening är en ideell förening som ägs av oss medlemmar. Vi är ca 300 medlemmar i alla åldrar. På ridskolan rider ca 265 elever varje vecka på våra 18 fina hästar. Vi har ett tiotal personal anställda för att sköta anläggning, stall, hästar och ridlärare för att kunna bedriva ridundervisning. Vi har som mål och strävar efter att våra ridlärare, som är själva aktiva ryttare, ska vara utbildade och kontinuerligt delta på fortbildning för ridlärare samt annan relevant kompetensutveckling.

Anläggningen hyr vi av Staffanstorps kommun och vi står för all drift och inre underhåll av anläggningen. Våra fantastiska stallvärdar finns i stallet för att hjälpa till och visa alla till rätta. Det finns alltså ingen privat ägare som tar ut någon vinst. Det är vi medlemmar som är ägare. Eventuellt överskott går direkt tillbaka till verksamheten för att utveckla den och göra den bättre för våra medlemmar.

Våra priser baseras på de kostnader vi har för att producera våra ridlektioner. Lektionspriser är beräknade på att alla ska rida på sin ordinarie tid varje vecka. Kan du inte rida din lektion har vi ändå samma kostnad för hästar, personal och anläggning. En bestämd dag och tid i veckan är reserverad för dig. Ditt ridabonnemang är personligt och kan inte överlåtas. Du kan inte rida igen missade lektioner. Däremot finns möjlighet skaffa ersättare då du inte själv kan rida. Ersättaren ska vara lägst på samma nivå som du själv.

Som ideell förening är vi beroende av insatser från våra medlemmar på olika sätt, till exempel vid fixardagar, i caféet, vid tävlingar och andra arrangemang, sponsring och teknisk hjälp. Vill du vara med och bidra till att utveckla vår ridklubb, kontakta någon i personalen eller styrelsen.

Har du fler frågor titta gärna under menyvalet "Frågor och svar" eller kontakta oss via ridskolan@staffanstorpsridsportforening.se

Publicerad: 2023-03-11

Senast uppdaterad: 2023-03-11