Regler för ridhuskort

Styrelsen har beslutat att följande priser och regler ska gälla tillsvidare:

Ridhusavgift inbetalas på föreningens bankgiro 5504-8185.

Uppge alltid namn, adress, telefon, personnummer och email adress.

För att få lösa anläggningskort måste du vara medlem i Staffanstorps Ridsportförening. Se under fliken Bli medlem för att hitta aktuella avgifter.

Junior

Senior

Årskort

Tävlingsekipage (om du har representerat klubben vid minst 10 tävlingplatser)

Tävligsekipage(om du representerat klubben vi minst 6 tillfällen)

Enstaka tillfälle

Vid kurser tillkommer 100:-/dag att för ryttare utan ridhuskort.

Ridhuset är upplåst alla dagar från 7.30 - 19.30. Övrig tid krävs nyckel vilket kan kvitteras ut av ridhusansvarig.En depositionsavgift om 200 kr/nyckel tas ut och återbetalas i sin helhet när nyckeln återlämnas. Kontakta 0707-33 33 17  för mer info.

• Anläggningskortet gäller för häst (medryttare får rida på samma kort som huvudägaren) eller för ryttare, om ryttaren har flera hästar behövs endast ett anläggningskort

• Anläggningskort för tävlingsekipage. Ryttare som representerat SR på 10 eller fler tävlingsplatser/tillfälle (från lokal tävling och uppåt) under 2019 och representerar SR under 2020. Ryttare som representerat SR på 6-9 tävlingsplatser/tillfälle (från lokal tävling och uppåt) under 2019. Cup/meeting mer än en dag på samma tävlingsplats räknas som en tävlingsplats/ett tillfälle.
  • Det är upp till varje ryttare att kontrollera att deras namn finns med på listan.

• Hästar eller ryttare som använder anläggningen utan att ha betalt kan krävas att lämna anläggningen.

• Alla som har anläggningskort måste hjäpa till på en fixardag och en tävling som funktionär (gäller även tävlingsekipagen).

• Alla som har anläggningskort måste vara medlemmar i SR.

Ryttarlicenser erhålls lättast genom Tävlingsdatabasen hemsida www.tdb.se.

När du köper anläggningskort hos oss har du möjlighet att rida på de tider som är lediga enligt kalendern, som du hittar på hemsidan. Du förbinder dig att följa de Ridhusregler  som satts upp för allas säkerhet och trevnad samt vår Hästhanteringspolicy gällande tex ryttarens skyddsutrustning vid hästhantering.

Ridbanorna kommer tillsvidare att harvas vardagar och lördagar kl 07:30-8:00. Vi ber er ha överseende om detta krockar med er ridning. Juli månad harvas det ej.

Övrigt: Ryttare försäkrar att hästen under de senaste tre veckorna inte uppvisat några tecken på smittsam sjukdom eller varit uppstallad i stall där smittsam sjukdom förekommit.

Uppdaterad: 11 JAN 2018 13:47 Skribent: Lotta Fransén