Tränare

På Staffanstorps Ridsportförening erbjuder vi träningar i både hoppning och dressyr för dig med egen häst. Givetvis måste man vara medlem och ha anläggningskort.

Hopptränare

Sofia Thodenius, B-tränare i hoppning

Sofia är utbildad B-tränare i hoppning och har jobbat med att utbilda unghästar i egen regi sedan 2004 och innan det som anställd. Hon blev auktoriserad C-tränare 2002 och 2009 tog hon steget vidare till att utbilda sig till B-tränare. Sofia har tävlat klasser till 145 cm och ridit olika unghäst championat.

Anmälan o frågor: Anmäl er med ett mail till Sofia Thodenius This is a mailto link eller SMS till 0706-805308
Vid anmälan, skriv gärna några rader om mål för året och önskemål om ex något man känner att man behöver träna extra på.

Dressyrtränare

Elinor Gasslander, C-tränare i dressyr

Elinor är utbildad C-tränare i dressyr och arbetar med att utbilda ryttare och hästar. Elinor har har både ponny- och storhästelever på utbildningsnivå Lätt till Medelsvår C/B. Hon lägger stor vikt vid grundridning: att förmå ryttaren att få sin hästar lösgjord, liksid och ärlig framåtbjudning. När det fungerar är det sällan svårt att lära hästen de olika rörelserna. Elinor har haft träningar på SR löpande.

Det finns möjlighet att träna för Elinor Gasslander VT-21 på onsdagar jämna veckor från kl 10:00. 30 min 425 kr.

Anmälan: Maila till This is a mailto link

Uppdaterad: 12 MAR 2018 13:23 Skribent: Lotta Fransén