Klubbtävlingar

STAFFANSTORPS RIDSPORTFÖRENINGS KLUBBTÄVLINGAR

Varje år arrangerar SR klubbtävlingar i dressyr och hoppning. Tävlingarna ingår i våra serietävlingar. Det arrangeras fyra tävlingar i dressyr och fyra i hoppning. Två omgångar rids på våren och två på hösten. Tre tävlingar i varje disciplin är underlag till SR:s vandringspris.

För att få deltaga i klubbtävlingarna med ridskolehäst/ponny måste du ha ”vitt kort”. Prata med din ridlärare.

För att få deltaga på SR:s klubbtävlingar måste du vara medlem i föreningen. Om du vill vara med och tävla om de andra vandringspriserna som finns i föreningen, måste du ha "grönt kort" och tävlingslicens för SR.

På våra klubbtävlingar vill vi också att du eller din medhjälpare ställer upp som funktionär, antingen före, under eller efter tävlingen, och hjälper till med olika uppdrag. Det är många praktiska saker som måste ordnas, för att en tävling ska fungera så bra och snabbt som möjligt.

Propositioner till våra tävlingar sätter vi upp i god tid på anslagstavlan i ryttargången i ridhuset, på läktaren, i stallet och i sadelkammaren. De finns också på vår hemsida under fliken tävlingar 2022.

Anmälan görs enbart via e-post till This is a mailto link

Vid anmälan anger du Namn på funktionär och önskad funktionärsuppgift.

Några dagar innan tävlingen finns en funktionärslista på hemsidan, där kan du se vilken uppgift som tilldelats dig och/eller din medhjälpare. Där publiceras också startlistor för den aktuella tävlingen. De blir inte helt definitiva förrän kvällen innan tävling. Man kan även följa tävlingsresultat och tider på Equipe (finns att ladda ner som app på din telefon).

Anmälningssavgiften sätts in på Tävlingskommitténs bankgiro 5504-8201 eller Swish 1236916431.

Ev frågor om tävlingar maila till This is a mailto link

UPPKLASSNINGAR
Ekipage som vunnit vandringspriset i LC seriedressyr får fortsättningsvis ej starta i seriedressyr LC.
Ekipage som vunnit vandringspriset i LD seriehoppning får fortsättningsvis ej starta i seriehoppning LD.

Uppdaterad: 18 NOV 2015 21:46 Skribent: Pia Fransén Sandkvist