Staffanstorps Ridsportförening

Fonden

Hästar är underbara!

Och att rida är för många det bästa som finns. Men tyvärr är det många familjer som har svårt att få ihop pengar till ridavgiften när allt annat i samhället blir dyrare.

Med FONDEN ökar vi möjligheterna för barn som lever i konsekvenserna av en svag familjeekonomi att börja, eller fortsätta, att rida. Stödet riktas till barn upp till 18 år och innebär att rid- eller lägeravgiften reduceras till hälften. Skånes Ridsportförbund har med stöd av Carl Jönssons understödsstiftelser utvecklat och utvidgat Pilotprojektet FONDEN till att omfatta 12 skånska ridskolor. Vi på Staffanstorps Ridsportförening är stolta över att vara en av dem!

För mer information om Fonden och hur projektet kom till, läs på https://ridsport.se/distrikt/skane/ridskola/fonden Länk till annan webbplats..

Målsättning
Målsättningen med FONDEN var att öka möjligheten för fler att börja eller fortsätta delta i ridskolans uppsuttna verksamhet genom att rida på lektion en gång i veckan och/eller delta på läger och kurser. FONDEN innebär att den med låg inkomst, är ensamstående med barn, ny i Sverige eller har låg inkomst på grund av studier, arbetslöshet, sjukdom eller annat ska kunna ansöka om stöd för att familjens barn ska få reducerad ridavgift. Stödet riktas till barn upp till 18 år och innebär att avgiften för ridlektioner under en termin/period, eller för läger/kurs, reduceras till hälften.

Hur funkar det?
Ansökan är öppen! Fyll i blanketten (den kan skrivas ut här från hemsidan eller hämtas i stallet), och sänd oss den via post eller lägg den i röda brevlådan på kontorets dörr. Märk kuvertet med "Fonden" så att ansökan kommer til rätt person. Du får svar inom tre veckor om du belviljats medel.

Din ansökan är hemlig för alla andra än beslutsgruppen FONDEN.

En bild

Publicerad: 2023-04-28