Staffanstorps Ridsportförening

Tävling

Staffanstorps Ridsportsförening är ansluten till Svenska Ridsportförbundet och arrangerar tävlingar på klubb- och lokal nivå. Alla våra tävlingar genomförs med ideella insatser och det är därför betydelsefullt att så många som möjligt kan hjälpa till.

Varje år arrangerar vi 8 klubbtävlingar, 4 i dressyr och 4 i hoppning. Dessa benämns som seriedressyr alternativt seriehoppning och är öppna för samtliga medlemmar, både privata ryttare och ridskoleryttare. Deltar du i serietävlingarna är du med och tävlar om våra fina vandringspriser Öppnas i nytt fönster.!

Propositionen för tävlingen sätts upp i stallet ca 3 veckor innan tävlingsdagen samt publiceras på hemsidan under Tävlingar 2023 Öppnas i nytt fönster.. Ridskoleryttare anmäler sig alltid till sin ridlärare och privata ryttare via TDB.

Utöver våra tävlingar arrangeras även centimeterhoppning, nyårshoppet, midsommarhoppning och andra roliga aktiviteter under tävlingsliknande former. Dessa aktiviter ansvarar ridskolan för.

Publicerad: 2023-03-07

Senast uppdaterad: 2023-07-13