Gå till innehåll
Staffanstorps Ridsportförening

Tävling

Staffanstorps Ridsportsförening är ansluten till Svenska Ridsportförbundet och arrangerar tävlingar på klubb- och lokal nivå. Alla våra tävlingar genomförs med ideella insatser och det är därför betydelsefullt att så många som möjligt kan hjälpa till.

Varje år arrangerar vi 8 klubbtävlingar, 4 i dressyr och 4 i hoppning. Dessa benämns som seriedressyr alternativt seriehoppning och är öppna för samtliga medlemmar, både privata ryttare och ridskoleryttare. Deltar du i serietävlingarna är du med och tävlar om våra fina vandringspriser Öppnas i nytt fönster.!

Propositionen för tävlingen sätts upp i stallet ca 3 veckor innan tävlingsdagen samt publiceras på hemsidan under Tävlingar 2024 Öppnas i nytt fönster.. Ridskoleryttare anmäler sig alltid till sin ridlärare och privata ryttare via TDB Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. .

Utöver våra tävlingar arrangeras även centimeterhoppning, nyårshoppet, midsommarhoppning och andra roliga aktiviteter under tävlingsliknande former. Dessa aktiviter ansvarar ridskolan för.

Publicerad: 2023-03-07

Senast uppdaterad: 2024-03-13