Staffanstorps Ridsportförening

Senast uppdaterad: 2024-03-18

Författare: Angelica Tjäder

Lagtävling

Lagtävlingar är en rolig och viktig del av tävlingsverksamheten. Deltagare i ett lag tävlar tillsammans i laganda och har en lagledare som fattar beslut och leder laget. Föreningen betalar anmälningsavgift/startavgift för laget , i övrigt så betalar varje ryttare själv sina kostnader i samband med lagdeltagande såsom resa till och från tävlingsplatsen, anmälnings/startavgifter mm.

Under våren 2024 deltar vi i Seniorcup i dressyr, Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Ponnyallsvenskan dressyr Div 3 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. samt Ridsportallsvenskan hoppning Div 3 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. där både stor häst och ponny deltar tillsammans.

Datum och plats Ponnyallsvenskan dressyr Div 3

• 14/4 Torns Ryttarförening
  • 11 /5 Staffanstorps Ridsportförening
  • 8/6 Ystad Ridklubb

Datum och plats Ridsportallsvenskan hoppning Div 3

• 24/3 Trelleborgs Ryttarförening
  • 5/5 Skabersjöortens Ryttarförening
  • 2/6 Malmö Ridklubb

Datum och Plats Seniorcupen dressyr

• 14/4 Klippans Ridklubb
  • 4/5 el 5/5 Flyinge Ryttarförening
  • 26/5 Skanör Falsterbo Ridklubb

Under 2023 har vi deltagit i Ponnyallsvenskan dressyr Div 3 där vi kom trea i skåne ! Vi har även deltagit i Ridsportallsvenskan hoppning Div 3 och under hösten kom vi etta i vår zon -Ridsportallsvenskan dressyr Div 3 !

En bild