Gå till innehåll
Staffanstorps Ridsportförening

Vandringspriser

Staffanstorps Ridsportförening delar varje år ut olika vandringspriser, som har instiftats under årens lopp. Det finns vandringspriser i dressyr, i hoppning, för ponny och för häst. Tävlingskommittén ansvarar för uträknandet av poäng till vandringspriserna.

Ridskolans Ryttarpris Pdf, 48.9 kB, öppnas i nytt fönster. Tilldelas bästa ridskoleryttare som deltagit i SRs dressyr och hopptävlingar se regler här. Pdf, 59.7 kB, öppnas i nytt fönster.

SRs Vandringspris i Seriehoppning klass LD och LC Pdf, 90.5 kB, öppnas i nytt fönster. Tävlingen ska ridas i fyra omgångar varvid de tre bästa resultaten räknas. Både ponnyer och hästar har rätt att deltaga. Priserna är ständigt vandrande.

SRs Vandringspris i Seriedressyr klass LC, LB och LA Pdf, 79.3 kB, öppnas i nytt fönster. Tävlingen ska ridas i fyra omgångar. Uppnådda poäng från domarprotokoll (omräknat i procent) från de tre bästa starterna i respektive klass, får tillgodoräknas. Både ponnyer och hästar har rätt att deltaga. Priserna är ständigt vandrande.

Guldhästen - Bengt och Gertie Nilssons vandringspris Pdf, 58.6 kB, öppnas i nytt fönster. Tilldelas det bästa hoppekipaget. Gäller för både ponny och häst. Priset är ständigt vandrande. Poäng räknas från lokal tävling och uppåt.

Jatinca - Catharina och Asta anderssons vandringspris Pdf, 53 kB, öppnas i nytt fönster. Tilldelas det bästa hoppekipaget på häst. Priset är ständigt vandrande.

Familjen Ohlssons vandringspris i dressyr Pdf, 54.5 kB, öppnas i nytt fönster. Tilldelas det bästa dressyrekipaget. Poäng räknas från lokal tävling och uppåt. Gäller för både ponny och häst. Priset är ständigt vandrande.

Familjen Trönells vandringspris Pdf, 122.8 kB, öppnas i nytt fönster. Tilldelas "årets bästa tävlingsprestation". Pristagaren skall ha god "horse- och sportsmanship". Priset är ständigt vandrande.

Familjen Westerlinds vandringspris Pdf, 55 kB, öppnas i nytt fönster. Tilldelas det bästa tävlingsekipaget som har sin häst uppstallad på SR. Poäng räknas från alla tävlingsgrenar. Priset är ständigt vandrande.

Famljen Liljas vandringspris i hoppning klass LB Pdf, 62.1 kB, öppnas i nytt fönster. Tävlingen ska ridas i fyra omgångar varvid de tre bästa resultaten räknas. Både ponnyer och hästar har rätt att deltaga. Priset är ständigt vandrande.

Publicerad: 2023-04-25

Senast uppdaterad: 2023-05-24