Staffanstorps Ridsportförening

Publicerad: 2024-04-06

Senast uppdaterad: 2024-04-06

Författare: Angelica Tjäder

Info om Staffanstorps ridsportsförenings ungdomssektion!

Vad är en undomssektion och vad gör vi som sitter i styrelsen?

En ungdomsektion ser till att det händer grejor. Vi i SRFU arrangerar aktiveter för alla åldrar på våran förening, allt ifrån mysiga rycktävlingar till kusliga Halloweenövernatttningar. Vi i ungdomsektionen är en röst från alla unga i våran förening. Det är vi som ser från ungas perspektiv och försker förbättra våran förening på bäst sätt för att alla ska trivas. Men vad gör vi som sitter i styreslsen?

Vi i SRFU har möten ca 1 gång månaden där vi gör alltifrån att diskutera och komma på nya ideer för våran förening till att planera våra framtida aktiviteter. Alla är välkommna på våra möten för att man vill lyssna eller så har man något man vill ta upp. Vi försöker gemnsamt och ständigt förbättra våran förening på olika sätt som trivsel och miljö. Vi i styrelsen för även möjligfheten att gå på olika kurser som gör att våran kundksap ständigt ökar och gör att våra aktiviteeter blir dubbelt så roliga!

Det är viktigt att komma ihåg att alla som är under 26 år gammal är automatiskt med i ungdomssektionen och vi som sitter i SRFUs styresle är framröstade och representater för alla barn och ungdomar under 26 år. Om man är intresserad att vara med i SRFUs styresle är det bara att höra av sig!

Text